• DOK30 Communicatie
  • DOK30 Communicatie

Hoevelakens pr-bureau wint internationale prijs

HOEVELAKEN DOK30 Communicatie uit Hoevelaken heeft tijdens de internationale uitreiking in Londen de Gold SABRE EMEA Award voor beste campagne in de Benelux gewonnen. Een internationale vakjury riep DOK30 Communicatie uit tot winnaar met een campagne voor de Actiegroep Fysiotherapie.

Naast de Gold SABRE Award voor de beste campagne in de Benelux ontving DOK30 Communicatie ook het IN2 SABRE Certificate of Excellence in de categorie 'Best in Digital/Print Consumer Media (Earned)'. De IN2 SABRE Awards belonen het beste werk op het gebied van content en innovatie in heel Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). 

ERKENNING ,,We zijn super trots dat we niet alleen genomineerd zijn, maar zelfs twee prijzen mee naar huis mogen nemen", zegt Sabine Steen-Lakerveld, eigenaar van DOK30 Communicatie. ,,We willen campagnes maken die verandering realiseren in de markt, bij de consument of in de maatschappij. Deze campagne is daar een perfect voorbeeld van. We zijn trots dat onze nieuwe, geïntegreerde aanpak nu ook internationaal wordt erkend."

Over het Certificate of Excellence zegt Steen-Lakerveld: ,,Het is helemaal bijzonder om het Certificate of Excellence te mogen ontvangen. Voor deze categorie geef je jezelf niet op, maar de jury selecteert zelf uit alle campagnes wie zij het beste vinden in de IN2 SABRE-categorieën. De IN2 SABRE Awards zijn gericht op innovatie en content. Dat onze nieuwe aanpak en brede kijk op pr ook voor die Award in aanmerking komt, is een bevestiging dat wij, als jong en agile bureau, een verschil maken in de pr-wereld. Het feit dat een internationale jury dat erkent en ons daarvoor proactief beloont, toont aan dat de vernieuwing en effectiviteit van onze aanpak wordt gezien."

CAMPAGNE DOK30 Communicatie ontwikkelde een geïntegreerde campagne om aandacht te creëren voor de problemen waar de fysiotherapeuten in Nederland tegenaan lopen en daarbij politiek en verzekeraars te bewegen veranderingen in het systeem door te voeren. Door middel van twee publieke acties, de inzet van sociale media, het mobiliseren van de beroepsgroep en patiënten en de nodige media-aandacht bracht het bureau een publieke discussie op gang. Ook de politiek werd betrokken: diverse oppositiepartijen bespraken de problematiek in de fysiotherapie tijdens het zorgdebat in de Tweede Kamer.