• n.v.t.

Buitenreclame voor lokale ondernemers in Nijkerk

Als lokale en regionale ondernemer staan er verschillende marketingmaterialen ter beschikking om promotie te maken voor een bedrijf. Naamsbekendheid is immers één van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste, sleutels tot succes. Buitenreclame is een goede optie om op straatniveau in het oog te springen. Nijkerk biedt vele openbare ruimtes en winkelstraten om een campagne te voeren die in het geheugen van voorbijgangers en de lokale inwoners blijft zitten. Ook moet promotiemateriaal voor en aan het bedrijfspand niet vergeten worden om een bedrijf lokaal in de kijker te zetten.

Om outdoor reclame te maken in de regio Nijkerk is promotie materiaal nodig. Een online drukker kan heel goed helpen om drukwerk te maken voor diverse campagnes. Deze uitingen zullen er namelijk garant voor staan of een promotie succesvol is of niet. Door aantrekkelijke posters, vlaggen en stoepborden te laten maken, zullen deze meer opvallen en de aandacht van mensen trekken.

Vormen van buitenreclame Er zijn diverse mogelijkheden als het gaat om buitenreclame. Vlaggen of gevel banners bij een bedrijfspand zijn een handige manier om de bedrijfsnaam en bijvoorbeeld het logo te communiceren. Stoepborden kunnen snel de aandacht trekken van voorbijgangers en hen naar binnen trekken in een winkelpand, zoals een kledingwinkel of een kapperszaak. Voor bedrijven die een marketingcampagne met bijvoorbeeld abri´s in bushokjes willen houden, zijn posters een onmisbaar element. En horecagelegenheden met een terras kunnen parasollen als promotie-element gebruiken door ze te laten bedrukken. Door de vele verschillende manieren voor buitenreclame is er voor elk type organisatie een passend marketingmateriaal te ontdekken. 

Zichtbaarheid met buitenreclame Buitenreclame is onderdeel van het stedelijke landschap en kan een grote impact hebben op voetgangers. Het bereik kan zelfs groter worden dan alleen de voorbijgangers, als een actie viraal gaat op bijvoorbeeld social media. Als de marketinguiting aantrekkelijk genoeg is, zullen mensen hier foto´s van nemen en deze gaan delen op hun social media kanalen. Sommige campagnes zullen volledig onopgemerkt blijven, terwijl andere uitgroeien tot massa-fenomemen en landelijke bekendheid krijgen. Door gebruik te maken van verschillende elementen en een offline campagne ook online aandacht te geven, kan outdoor reclame succesvol zijn voor elk bedrijf, ongeacht de grootte. Als bedrijf is het wel aan te raden om contact op te nemen met de gemeente om na te gaan wat de lokale regelgeving is rondom buitenreclame.

Door een creatieve campagne te starten en hiervoor het juiste marketingmateriaal in te zetten, zal buitenreclame bijdragen aan een positieve associatie van het bedrijf bij een grote groep (potentiële) klanten.