• Hans Dijkstra /bvBeeld

Scholen en horeca slaan handen ineen voor goed doel

NIJKERK Accent, Corlaer College en Aeres Nijkerk houden dinsdag 27 november, samen met Nijkerkse horeca en Stichting citymarketing Nijkerk, een popup-diner voor honderd inwoners uit Nijkerk. De opbrengst gaat naar de voedselbank van Nijkerk.

Het diner gaat plaatsvinden in het pand van Doggenaar O.G. aan de Langestraat 30 in Nijkerk, naast Freewear. Een winkelpand dat op dit moment niet verhuurd wordt. Stichting Citymarketing Nijkerk wist als initiatiefnemer de scholen, horeca en ondernemers met elkaar te verbinden. Het doel is niet alleen het inzamelen van geld voor de voedselbank. Het gaat ook om het stimuleren van de samenwerking tussen onderwijs en het bedrijfsleven. Daarnaast biedt het leerlingen de kans om ervaring op te doen in een echte werksituatie.

Het menu zal veel lokale ingrediënten bevatten. Zo levert Aeres Nijkerk groenten uit eigen tuin en komt de wijn van de wijngaard Aan de Breede Beek. Leerlingen van Accent Praktijkonderwijs gaan aan de slag in de keuken en studenten van het Corlear college ontwerpen menukaarten. Nijkerkse horeca zal samen met de chef-kok van Accent leerlingen begeleiden en ondersteunen.

Iedereen is van harte welkom, reserveren kan via de website. Bedrijven en ondernemers die zich inzetten voor dit project zijn: restaurant Menam Thai Kitchen, restaurant De Waegh, restaurant Alberto's, Van de Pol catering en party service, Wijngaard Aan de Breede Beek en Het Hart van Holland.