• ARJEN GERRITSMA

Opbrengst pop-up diner ‘Lekker Nijkerk’ gedoneerd aan de Voedselbank

NIJKERK Twee weken geleden organiseerde Stichting Citymarketing Nijkerk in samenwerking met de scholen Accent, Corlear college en Aeres Nijkerk en Nijkerkse horeca een pop-up diner voor bijna tachtig inwoners van Nijkerk. De opbrengst van 1.500 euro is woensdagochtend 12 december gedoneerd aan de voedselbank van Nijkerk.

In het bijzijn van een aantal enthousiaste vrijwilligers van de voedselbank werd de cheque overhandigd aan Jan Brons, coördinator van de voedselbank. ,,Ik ben ontzettend blij en positief verrast door dit mooie bedrag, hartelijk dank", aldus een dankbare Brons. Met de opbrengst worden cadeaus gekocht voor de kinderen van mensen die geregistreerd staan bij de voedselbank. 

Citymarketeer Machteld Beekhuis: ,,We kijken terug op een geslaagd evenement. Het was fantastisch om te zien hoe Nijkerkse scholen en ondernemers samen deze avond tot een succes hebben gemaakt." Ook de gasten waren enthousiast; bij het verlaten van het restaurant werd er meerdere malen gevraagd of er al voor volgend jaar gereserveerd kon worden.

Bedrijven en ondernemers die zich inzetten voor dit project zijn Restaurant Menam Thai Kitchen, Haan textieldiensten, Restaurant de Waegh, Restaurant Alberto's, Van de Pol catering en party service, Wijngaard Aan de Breede Beek, Hart van Holland, IJssalon IJscootje en Familie Van Doggenaar.