• Met de ondertekening van het nieuwe vijfjarige sponsorcontract zet Gerard van den Tweel zijn steun aan het werk van Museum Nijkerk door. Aan tafel v.l.n.r. Jan Cozijnsen (voorzitter), Gerard van den Tweel (hoofdsponsor) en Dieter van de Castel

    : Arjen Gerritsma, Graphic Sounds

Van den Tweel Groep verlengt hoofdsponsorschap Museum Nijkerk

23-10-2018, 17:01 | Lezersnieuws | Saskia

De Van den Tweel Groep heeft op 23 oktober 2018 het hoofdsponsorschap met Museum Nijkerk verlengd. Met zijn handtekening start Gerard van den Tweel opnieuw een vijfjarig sponsorcontract.

De Van den Tweel Groep is al ruim tien jaar hoofdsponsor van het Nijkerkse museum dat sinds een aantal jaar is gehuisvest in het prachtige Rijksmonument Venestraat 16, van oorsprong het laatmiddeleeuwse Gasthuis. Het museum behoudt en presenteert het lokaal cultuurhistorische erfgoed. Gerard van den Tweel: ‘Mijn vrouw en ik vinden het belangrijk dat dit cultuurhistorisch erfgoed van Nijkerk, onze geboortestad, bewaard blijft en dragen daar graag een steentje aan bij’.

Bij binnenkomst komen bezoekers in de Van den Tweel-zaal, waar twee maal per jaar een tijdelijke expositie wordt gehouden. Het museum heeft inmiddels ruim 5.000 bezoekers per jaar, mogelijk gemaakt door de medewerking van meer dan 80 vrijwilligers.

De Van den Tweel Groep is een familiebedrijf dat in 1905 als levensmiddelenzaak in Nijkerk startte. Inmiddels bestaat dit concern uit een retailgroep, horecagroep, een vastgoedonderneming en een investeringsmaatschappij. Er werken ruim 1100 mensen in binnen- en buitenland.  Gerard van den Tweel vierde in juni 2018 zijn 50-jarig jubileum als ondernemer.