• Platform binnenstad Nijkerk
  • Platform binnenstad Nijkerk
  • De drie opties waarop gestemd kon worden.

    Platform binnenstad Nijkerk

Lekker Nijkerk onthult het door Nijkerkers gekozen nieuwe logo

NIJKERK Het nieuwe promotielogo voor Nijkerk wordt zaterdagmiddag tussen 13.00 en 16.00 uur onthuld op het Plein. Ook zullen dan de vijf prijswinnaars hun prijs uitgereikt krijgen. De deelnemers aan de logoverkiezing maakten kans op twee restaurantcheques, een waardecheque, een Food pakket en een pakket Kookboeken. De onthulling en de prijsuitreiking zal worden gedaan door wethouder Patricia van Loozen. Er zullen verschillende activiteiten zijn, er wordt gezorgd voor muziek en er staan lekkernijen klaar voor iedereen.

Van 4 tot 21 oktober hadden alle Nijkerkers en andere belanghebbenden de gelegenheid om hun favoriete logo te kiezen uit drie opties. Bijna tien procent van de bevolking vanaf 10 jaar heeft zijn stem afgegeven. ,,Een zeer hoge 'opkomst' voor een dergelijke actie", schrijft het platform binnenstad Nijkerk.

De logo-verkiezing was het startschot voor een campagne om Nijkerk op de kaart te zetten. Door middel van verschillende (ludieke) acties is de verkiezing bekend gemaakt en de meeste Nijkerkers hebben inmiddels 'Lekker Nijkerk' wel in het hoofd. Het is de bedoeling dat het logo bij en voor zoveel mogelijk evenementen en activiteiten in en om Nijkerk gebruikt gaat worden, en voor zoveel mogelijk communicatieve uitingen van en over Nijkerk.

,,Daarmee positioneren we Nijkerk als een 'Stad vol Smaak'. De marketingcampagne zal verder gaan met een nieuw online platform waarop van alles over Nijkerk te vinden zal zijn: informatie over de historie, het belang van voedselproductie en -consumptie voor Nijkerk, toerisme, een online kalender voor evenementen en activiteiten en meer. En voor 2018 wordt al gewerkt aan een uitgebreid marketingplan voor de stad Nijkerk."