• Lex van Lieshout

ABN AMRO kantoor aan de Vetkamp gaat dicht

NIJKERK Klanten kiezen steeds meer voor nieuwe en moderne manieren om hun bankzaken te regelen. Steeds vaker gebruiken ze de webcam, telefoon, chat of e-mail. Als gevolg hiervan loopt het bezoek in de kantoren al jaren sterk terug. Ook in Nijkerk is dat het geval. Inmiddels is het gebruik door klanten van de diensten van het kantoor aan de Vetkamp 2C in Nijkerk zelfs zo sterk afgenomen, dat

ABN AMRO heeft besloten op 12 april het kantoor aan de Vetkamp 2C te sluiten. De bank heeft de intentie om vooralsnog aan de Vetkamp een geldautomaat voor opnamen en stortingen en een sealbagautomaat achter te laten.

Klanten van het kantoor Nijkerk worden binnenkort ingelicht dat het kantoor sluit en dat zij welkom zijn op een ander kantoor, zoals aan de Stadsring 115 in Amersfoort. Ook zijn daar geldopnamen en stortingen mogelijk. Voor het vinden van de dichtstbijzijnde geldautomaat kunnen klanten terecht op de website van ABN AMRO. Klanten van het kantoor Nijkerk hebben ook de mogelijkheid om op een kantoor bij hun in de buurt uitleg te krijgen over bankieren via internet of mobiel.

Directeur Personal Banking Klaas Ariaans: ,,Wij zien al jaren het bezoek aan kantoren teruglopen, omdat onze klanten hun bankzaken steeds meer regelen waar en wanneer het hen uitkomt. Dat doen zij vooral via Internet Bankieren en met de app voor Mobiel Bankieren. Ook voor een hypotheekgesprek kiezen onze klanten al bijna in de helft van de gevallen voor een gesprek via webcam, vaak vanuit hun eigen huiskamer. Daarom gaan we de komende tijd de mogelijkheden nog verder uitbreiden. ABN AMRO wil ook in de toekomst alle klanten optimale service en persoonlijk advies bieden. De klant kiest hiervoor zelf het moment en de manier waarop. Tegelijk hebben we met onze seniorencoaches extra oog voor onze oudere klanten die behoefte hebben aan extra ondersteuning bij hun bankzaken."